Mon tot mond reclame
Je hoort het vaak genoeg. De beste reclame is mond tot mond reclame. Die reclame is best lastig als je net voor jezelf begint, zoals wij op 1 januari 2012. Gelukkig hebben wij inmiddels ook mogen ervaren wat de kracht is van mond tot mond reclame, maar vooral ook welke leuke verhalen erdoor ontstaan.
Buurman overtuigd
Onze allereerste klant was een bekende van Bjorn. De beste man wist zijn buurman ervan te overtuigen dat CustomCamp the place to be was. Best dapper van die buurman destijds, want hij was onze eerste èchte inbouwklus! Gelukkig ook nog steeds een zeer tevreden klant die ook weer bekenden onze kant op wist te sturen.
Dat wil ik ook!
Een leuk verhaal vond ik mensen die elkaar ontmoet hebben op een parkeerplek in Portugal en daar hun beide fantasie deelden over een toekomstig campertje. Eén ervan trok als eerste de stoute schoenen aan en wou de droom omzetten in werkelijkheid en nam contact met CustomCamp op. Het contact tussen de kampeerders bleef na de ontmoeting in Portugal, dus ook het CustomCampertje werd geshowd en besproken. Dat wilden zij ook! En inmiddels zijn de plannen gemaakt en gaan we in februari voor hen aan de slag.
De zwager van en daar de neef van…
“Mijn zwager heeft een neef en die heeft hier ook een camper laten bouwen!”. De klant zelf vertelt het alsof voor ons dan gelijk het kwartje valt… Maar zo leuk dat het gebracht wordt alsof het dan niet meer dan normaal is dat zij ook hier komen.
Die ken je toch wel!
Een mooi compliment ving ik op tijdens één van de beurzen waarbij mensen met elkaar stonden te praten:”Dit is CustomCamp, die ken je toch wel? Niet?! Ach tuurlijk wel! Daar heb ik van alles over gelezen, denk nou even na!”. Geweldig, je gaat je bijna een BN-er voelen. 🙂
Je hebt mijn zus ontmoet!
Toen ik een bespreking had met nieuwe klanten had ik door de telefoon al een bekend gevoel. Toen ze uiteindelijk hier kwamen, dacht ik weer:”Ik ken die mevrouw ergens van”, ze wist me al gauw te vertellen dat wij voor haar zus ook een camper hadden gebouwd die haar ervan overtuigd had dat ze toch maar ruim 2 uur moest rijden in plaats van te kiezen voor de camperbouwer om de hoek. Kijk, dat is gaaf!
Mijn buurvrouw kent jullie…
Dat zijn de goede buren! 🙂 Klanten die getipt worden door gewoonweg hun buurman die hier een camper heeft gekocht en daar kennelijk erg blij mee is.
Zelfs in Duitsland!
En Duitsland is toch niet bepaald klein te noemen, maar ook daar had iemand onze CustomCamper gezien en is enthousiast geraakt door de ervaringen van de eigenaren. En wat krijg je dan…je eigen custom made versie!
Mijn persoonlijke favorieten zijn de vakantiekiekjes van klanten op FB, uiteraard met hun CustomCamper. Familie en vrienden die dan weer enthousiast reageren, maar het leukste is als andere (potentiële) CustomCamp klanten reacties plaatsen en onze klanten met elkaar in contact komen. Of een Camperplaats die foto’s post van de CustomCampers op zijn camperplaats. Toch fantastisch?!
Op de Camping!
De perfecte plek natuurlijk om mede camperaars te ontmoeten en ervaringen uit te delen en ook dat gebeurt. Een klant die toevallig met mijn vader in gesprek kwam over het laten bouwen van een campertje…nou, dan is de link snel gelegd. 🙂
Nieuwe contacten
Wat ik ook mooi vind en waar we dankbaar voor zijn, zijn de mensen die eigenlijk ‘op afstand’ een beetje fan zijn geworden van CustomCamp. Al die enthousiastelingen op Facebook, mooie contacten op Twitter en LinkedIn en klanten die openlijk in de social media hun ervaringen willen delen met hun CustomCamper. Dat is echt gaaf! Maar ook contacten met andere ondernemers is leuk en zinvol. En hoe leuk is het dat je elkaar vaak al met de minste moeite weer een beetje verder kan helpen.